2011-09-30

Tetehs lillebror död!

(C) Aftonbladet
Teteh (t.v) Mohamed (t.h)

Som ni säkert vet så har ju AIK haft en koll på Teteh Banguras lillebror nere i Sierra Leone och AIK hade planer på att ta honom till Sverige och låta honom spela för AIK. Efter att The Golden Twins gjort en succé i AIK. Och om jag inte minns helt fel så var det Tetehs bror, Mohamed Bangura (inte han som redan spelade i AIK) som hörde av sig till AIK och bad dom komma ner och kolla på honom när han spelade. Men så igår fick jag en chock när jag läste Aftonbladet, rubriken var: "Tetehs bror död" då tänkte jag, Vafan?! Ofta det är sant?! :O Och sen när jag gick in och läste artiklen så var det tråkigt nog sant. Mohamed dog av en virussmitta (Hepatit C) i onsdags. Tragiskt för Teteh och hans anhöriga, och även tragiskt för AIK Fotboll som hade planer på att ta Mohamed till Sverige. När Teteh fick reda på detta reste han från Turkiet till Sierra Leone för att vara hos sina anhöriga.  Hade gärna sett Mohamed spela i AIK i framtiden.

Länkar ett par artiklar från aftonbladet nedan:

Tetehs bror död
AIK: "Tankarna går till Teteh förstås"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar